Вчені виявили планету, яку зі своєї орбіти зрушила зірка, що проходить повз. Як би абсурдно це не звучало, але це врятувало її від вигнання із власної системи.

Ця так звана космічна драма допоможе зрозуміти, звідки за орбітою Плутона взялася гіпотетична Планета Х.

Результати роботи описані у науковій статті, опублікованій Полом Каласом та Робертом де Росою у виданні Astronomical Journal.

Подвійна зірка під назвою HD 10906 розташована за 300 світлових років від Землі в сузір'ї Південний Хрест. Вона досить молода – їй лише 15 мільйонів років. Для порівняння: Сонцю вже приблизно 5 мільярдів.

Українцям пообіцяли велику індексацію пенсій: на скільки виростуть виплати "Мобілізувати не можна відпустити": ТЦК отримали терміновий наказ від Міноборони Пенсію заберуть усю до копійки: кого з українців безжально залишать з порожнім гаманцем "Покинув, два роки шлявся, обжимався...": Оля Цибульська розповіла, що сталося з Винником

У 2013 році вона відкрила планету HD 106906b. Це величезний гігант, маса якого в 11 разів більша за масу Юпітера.

Найчастіше планети формуються із протопланетного диска зірки. Подібні диски різних стадіях еволюції спостерігаються телескопами. Орбіти планет залишаються у площині диска, який їх породив. Така ситуація й у Сонячної системи.

Цікавим фактом є те, що орбіта HD 106906b нахилена до площини диска, який містить решту речовини системи, на 21 градус. Це досить велика величина, і цей факт вимагає пояснення.

Астрономи в 2015 році припустили, що гравітація зірки, що пройшла повз, змінила гравітацію небесного тіла. Тоді доказів цієї гіпотези не було.

Необхідні факти надав телескоп Gaia, який із високою точністю вимірює швидкості та координати зірок.

Калас та Де Роса створили спеціальні комп'ютерні моделі. Вони звернули назад траєкторії 461 зірки, що знаходяться в одному скупченні. Вчені встановили, що 2-3 мільйони років тому поблизу пройшла інша подвійна зірка, яка, ймовірно, зрушила з місця гігантську екзопланету.

Траєкторія цієї зірки лежала майже в площині диска системи - різниця склала лише 5 градусів. Завдяки цьому і з'явилися умови для сильного та тривалого впливу на планети середовища, що вивчається. Цей стусан, ймовірно, перетягнув планету на більш безпечну орбіту.

Нагадаємо, що Індія запустить у космос "незвичну жінку", щоб дізнатися, чи виживуть там люди.

Раніше ми повідомляли, що вчені дізналися, чи є життя поза Землею - це відкриття лякає.