Генетика чи здоровий образ життя? Це питання залишалося відкритим на протязі багатьох десятиліть, але можливо, час поставити крапку.

Оптимісти вважали, що навіть люди з негативною спадковістю, які ведуть здоровий спосіб життя, можуть значно збільшити свої шанси на довголіття.

Здоровий спосіб життя. Фото з відкритих джерел

Скептики ж стверджували, що це лише пропаганда від індустрії здорового харчування та фітнесу. Вони вважали, що генетика все-таки має вирішальне значення.

Однак нове дослідження, проведене британськими медиками, показало, що здоровий спосіб життя може скоротити негативний вплив "поганих" генів і додати до тривалості життя щонайменше п'ять років.

Комунальники зробили попередження для всіх, хто має лічильники: переплати не уникнути Асфальт буде плавитись під ногами: в Україну знову повернеться спекотна погода Автівки примусово вилучатимуть і продаватимуть з аукціону: в пастку потраплять тисячі українців Українцям платитимуть щомісячну допомогу на медичні послуги: як подати заявку, не виходячи з дому

Для дослідження були зібрані генетичні, біологічні та медичні дані 354 тисяч учасників, а їхнє здоров'я відстежувалося близько 13 років.

Науковці зазначили, що хоча генетика дійсно має величезний вплив на тривалість життя, ЗСЖ також грає важливу роль.

Дослідники детально аналізували звички учасників, такі як режим сну, вживання алкоголю та куріння, а також рівень фізичної активності та харчування.

Згідно з результатами, оптимальним поєднанням для тривалого життя вважається відмова від куріння, регулярні фізичні вправи, здорове харчування та повноцінний восьмигодинний сон.

Дослідження показало, що учасники з "поганими" генами, але здоровим способом життя, майже на 60% знизили вплив спадковості і ризик ранньої смерті.

Раніше ми розповідали, що Мозок буде вдячний: шкідливі звички, яких слід уникати, щоб зберегти його здоровим