Міжнародний проєкт під назвою COMPACT об’єднав науковців з різних країн у пошуках відповіді на питання про форму нашого Всесвіту. Про це повідомляє видання The Guardian.

Яшар Акрамі з Інституту теоретичної фізики в Мадриді пояснює: "Ми намагаємося знайти форму всього простору". Він і його колеги з проєкту COMPACT, що розшифровується як "Співпраця для спостереження, моделювання та передбачення аномалій та космічної топології", вважають, що форма Всесвіту може бути набагато цікавішою, ніж ми собі уявляли.

Гіпотеза про трьохвимірність Всесвіту. Фото з відкритих джерел

Один із найкращих способів дослідити форму Всесвіту – вивчити космічний мікрохвильовий фон (КМФ). Це дуже слабке випромінювання, яке залишилося від Великого вибуху і наповнює весь космос. Вперше його виявили у 1965 році, і з тих пір він є одним з ключових доказів існування Великого вибуху. Цікаво, що хоча це випромінювання майже однакове в усьому космосі, точні телескопи показали крихітні відмінності у температурі в різних місцях. Ці відмінності допомогли зрозуміти, що матерія у Всесвіті не розподілена рівномірно, що і могло б підтвердити гіпотезу про бубликову форму.

Всесвіт. фото з відкритих джерел

Спочатку нарахували, а потім відібрали: українців змушують повернути соціальні виплати З 1 липня українці отримають 20 тисяч гривень пенсії, але не всі: кому пощастить Споживачам електроенергії дали 5 днів: що потрібно зробити кожному В Україні вводять нові графіки відключень світла — як визначатимуть черги

Ральф Ауріх, астроном з Ульмського університету в Німеччині, говорить про наступний крок у дослідженні. Міжнародний проєкт "CMB stage 4" передбачає використання дюжини новітніх телескопів у Чилі та Антарктиді для створення ще більш точної карти КМФ. Це допоможе краще зрозуміти форму Всесвіту і, можливо, підтвердити або спростувати гіпотезу про бублик.

На додачу до всього, нові дослідження показують, що вік Всесвіту може бути меншим, ніж ми думали раніше. Замість 13,8 мільярда років, він може бути набагато меншим.

Нагадаємо, Давньогрецький герой Ахіллес похований в Україні – дослідники назвали легендарне місце